Monday 9 April 2012

puisi2 kamu hnya untukku.....

aku mohon tetap bertahan denganku..
walau apa pon berlaku..
ku mohon kau ketahuilah.
sakit disebalik senyumanku..
kumahu kau yang jd pertama 
dan tidak mahu ada yg kedua..
ku mahu kau yg terakhir..
tp tak mahu hubungan ini berakhir..
cintai kekurangan mu itu lebih mulia
ku puja kau sbg seorg insan yg sgt sempurna
mata ku tak pernah kabur
cintamu terang bagiku..
jd pelita hidupku nnt
ku cintaimu dengan adanya kamu..
~syazzmyra 4 ever......~

ombak memukul pntai..
terdengar suara2 burung berkicauan,
angin sepoi meniup lembut rambutku
tenagnya suasana ini..indahnya memukau hati..
ku termenung nun jauh disana
mengenang insan yg jauh dr diri..merindui gurauan manja
yang seskali menyakitkan hati,
merindui suara yg slalu berlagu riang
senyuman yg menghiasi bibir,
renungan mata yg meragut hatiku
walau xpernah ku lihat
namun dpt ku rasa ku sentuh hatinya dengan cintaku
ku pegang tangannya dengan jiwa ku
mana mungkin akulepaskan walau sesaat
kerna stiap lorongdlm hidupku dipenuhi bayangannya..
cinta yg sememangnya indah ku rasa kebahagiaanya
walau dengan insan yg ku rasasudah cukup smpurna
ceritera cintaku bersamanya
dia bagiku begitu istimewa..
mencintaimu spenuh hatiku, itu tugasku... trulyheart ~myra~

andai cinta itu bukan milikku
akurelakan engkau pergi
namun jika engkausememnagnya sudah ditakdirkan untukku
janganbiarkan aku ditinggal sepi
kekasih pelukka daku sejujurnya
agardapat ku nilai kejujuranmu menyintaiku
andai kau kutip seribu kerikil skalipon untuk merejam hatiku..
namun aku xkn seskali berpaling dr sisimu..
cinta itu ku lontar jauh dr hatiku
namun dalam diam cinta itu hadir tanpa kusedari..
~syazmyra~

stiap kelukaan dihati kamu ubati dengan teliti..
stiap airmata yg mengalir kamu hapuskan dengan dorongan untuk tidak trus menangis
memujuk saat aku berduka
memeluk saat aku sengsara
tegas saat akuterleka
senyum saat aku ketawa
gembira saat aku merasa bahagia
cinta saat aku kekurangan
mlengkapi saat aku memerlukan
itu laa yang aku inginkan
saat aku terjatuh kamu dtg bagaikan semangat untuk tidakterus mengalah pd nasib
kamu adalah nadi yg sntiasa berdenyut stiap saat untukku
kamu adalah kaki yg sntiasa ada saat aku berdiri mahupon mlangkah..
kamu adalah mata..tanpa kamu ku xkn nampak indahnya saat dcintai..
kamu adalah tangan tempat ku berpegang, memeluk dan merasa sgalanya..
betapa smpurna saat ada kamu....
~syazzmyra~

cinta yg dibina smakin hari smakin bahagia..
aku bahagia saat ada kamu..
kamu bagai pelangi di waktu petang
saat hidupku mula segelap malam..
sepi tnpa kamu..
dunia seakan suram tnpa senyumanmu
ku rindu saat itu sayang..
dalam hidupku serba kekurangan..
tp sbb kamulah aku menyintai kekurangan dalam hidup aku mahupun kamu...
dd yg disayangi..
tidak pernah rasanya ku mrasa cintayang seindah ini..
ku berharap kta kan tetap mcmnie..
bb syg kat dd walau apa pun yg terjadi..
smoga keikhlasan dhati dpt membuktikan hati ini benar2 menyayangi mahupun menyintaimu..
~ trulyheart myraelfira ezora s.rajuddin ~

No comments:

Post a Comment