Saturday, 30 June 2012

DOA perpisahan.....~

sayu hati saat menulis entry kali nih. sesungguhnya 2 minggu yg aku lalui terlalu byk benda yg aku pelajari. pengalaman mendewasakan kita ryte? i guess ini mmg lumrah hidup dan mungkin sudah tertulis inilah yg patut aku tempuhi dlm hidupku.aku slalu kata KAWAN, SAHABAT malah PERSAHABATN itu sangat penting dlm hidupku. memang benar ianya masih penting cumanya, perlu diubah sedikit agaknya.betol kata "s0meone" nk BERKAWAN.., nk pertahankan hubungan KAWAN nih kne tengok org jugak.. aku PENAT dh..penat menjaga hati orang. penat untuk mengalah seolah2 aku pesalah besar yang melakukan kesalahan yang boleh disabitkan dengan hukuman MATI. selalu berada dlm keTAKUTAN..,keRISAUAN memikirkan perasaan serta HATI org lain sampai kadang2 HATi aku merintih sendiri meminta SIMPATI dr aku agar jaga 'dia' bukan HATI org lain... degil sungguh aku nih.., menDAHULUkan hati org lain sampai HATI sendiri diPINGGIRkan dengan harapan HATI yg lain mengerti apa yg aku rasa. ternyata aku silap. hati yg lain x pernah sedikitpun memikirkan hati ini...xpelah mungkin khilafku di mata dia terlalu besar...

aku slalu memikrkan apa yang terbaik untuk org lain tanpa aku peduli apa yg terbaik untuk aku. sadiskan?? hanya tahu fikirkan org lain demi menjaga hubungan yg dianggap 'suci' bg aku. aku letih. penat. lesu dan x terdaya lagi dengan semua nih. inilah masa aku rasa aku patut fikir untuk diriku tidak orang lain. penat untuk trus mengalah. pnat untuk trus merendahkan ego serendah tapak kaki. xmalu untuk mengaku salah silap aku. meminta maaf dengan seikhlasnya. namun aku rasa semuanya hanya sia-sia. aku tidak mengharapkan 'penghargaan' setinggi langit, aku x mengharapkan 'pujian' setinggi awan...aku hanya harapkan sebuah pengertian dr seorang yg bergelar 'sahabat'. aku tidak harapkan banyak, bukan emas atau permata yg aku minta..tidak jua wang ringgit mahupun harta berharga...aku hanya inginkan sebuah 'nilai' bagi perkataan 'SAHABAT".. sangat susahkah???

untuk kamoo...

saya dh penat sangat2...saya rasa saya x larat lagi dengan semua nih. seriously, ini yang pertama saya lakukan.. kamu yg memaksa saya begini. seKERAS manapun usaha saya semuanya tidak akan pernah berHASIL dan semuanya silap di mata kamoo.kalau mcm 2 penilaian kamoo terhadap sy, sy rasa lebih BAIK agaknya jika saya x pernah HADIR dlm hidup kamoo. saya penat sangat2. penat untuk mengalah. penat dengan semua nih. saya tau saya banyak silap, saya tau saya banyak salah tapi saya x rasa saya patut diperlakukan sebegitu. saya tidak KESAH kamoo MARAH sy..sy x KESAH..marah lah saya sepuas kamoo.. TAPI.... bila kamoo marah saya "demi" org lain..demi org yg menjadi 'kesayangan' kamoo, HATI sy sangat2 terGURIS... demi orang yg kamoo sayang.....hmmm..ok fine, n finally i realize that i mean NOTHING 2 you..n dat's the FACT!!. semalaman saya berfikir..penat akibat seharian di 'curve' 2 p0n x hilang, otak ni p0n di kerah untuk berFIKIR...sangat2 penat!!! sy buntu. mungkin ini jalan terbaik untuk kita n untuk semua.. kalau kamoo kata saya berkecil hati, YES!! mmg sy berkecil hati.. malah sangat2 berkecil hati! saya x pernah pinggirkan sahabat sy demi org yg saya sayang..mungkin kamoo lupa saat saya ada orang yg saya sayang.. pernahkah saya pinggirkan kamoo?? saya sangat penat. penat dengan semua nih..penat dengan permainan nih. xde sape nk jaga HATI sy. sy susah nak menangis, sy susah nak keluarkan airmata tapi demi persahabatan dengan kamoo saya rasa banyak dh airmata saya keluar..airmata saya bukan tanda saya LEMAH..tapi tanda saya sangat2 SAYANG persahabatan ini. namun saya rasa airmata saya semua sia-sia.

saya betol2 penat & x kuat lagi. biarlah saya dengan cara saya...dan kamoo truskan dengan kehidupan kamoo..saya tahu kamoo dh bahagia. so, just go on wif urlife. ada @ x ada saya sama sahaja. bukan penting sangat p0n. hanya tahu menambah sakit hati kamoo adala.. saya minta maaf atas sgala kesilapan sy...saya minta maaf sbb dh sllau 'interupted' dlm hal kamoo.. insyaAllah lepas nih xde lagi dh.. mungiin ini jalan terbaik buat kita. sy xnk buat semua nih tapi keadaan antara kita yg memaksa. xguna truskan andai tiada sedikitpun jalan keluar yg saya nampak untuk kita. buat saya bertambah2 letih adala...

untuk kamoo...

berbahagialah dengan kehidupan kamoo...sy akan slalu mendoakan kebahagiaan kamoo dr kejauhan. maaf atas keputusan ini tapi seriously, saya mmg XMAMPU lagi untuk berTAHAN. saya sangat2 penat..penat mengalah demi sesuatu yg xtahu nk menghargai. saya bukan MALAIKAT mahupon NABI.. saya hanya manusia yang mempunyai HATI & NURANI.....


#theEND.........