Friday 20 April 2012

br0kenheart itu SAKET~!



Dia : “langit sedih dan terlihat murung”
Aku: “tersenyumlah!” biar kemurungan itu ada dilangit..
Dia : “ kesamaran telah merasuk!”
Aku : “tersenyumlah!” dukacita xkan pernah kembali,sbb ia telah mati..
Dia : “langit di angkasa telah menyatu dengan cinta yg berkobar dlm dadaku dan telah menjadi neraka jahanam”. Dia khianati janji setelah merenggut hatiku. Lantas bagaimana aku sanggup tersenyum??
Aku : “tersenyumlah dan bersenanglah!” kalau kau tetap bersama kesedihan,akan kau habiskan seluruh umurmu dengan kepedihan!
Dia : “perniagaan mendekati kerugiaan spt seorg musafir yg hampir mati kehausan atau singa yg haus darah. Dia meludah darah setiap kali menjulurkn lidah.”
Aku : “tersenyumlah!” Kau bukan sbb kesembuhannya kecuali bila kau mahu tersenyum. Apakah ketika org lain berbuat dosa dan tidur dengan perasaan takut engkau merasa engkaulah pendosa itu?.
Dia : “musuh sedang berada disekelilingku mereka berteriak menakutiku.bukanlah aku telah tertawan dan apakah musuhku tidak melihatku?”
Aku “ tersenyumlah! Cacian mereka tidak ditujukn untuk menuntutmu jika kau tidak lebih mulia dan agung daripada mereka
Dia : “musim telah jelas tnda-tndanya tergambar padaku pakaian dan lukisan, sedang diriku mempunyai kewajipan terhadap kekasihku namun tidak ada satu dirham pun dikedua telapak tanganku.”
Aku: “tersenyumlah!” Jika kau merasa pahit,smoga yg lain melihatmu bersenandung. Apakah dia akn melihatmu jika engkau bernyanyi dengan limpahan dirham atau kau merasa rugi jika kau bernyanyi dengan hati berseri2?
Wahai sahabat,janganlah smpai kesedihan membuat mulutmu terdiam dan raut mukamu menampakkan kesedihan..
Tersenyumlah…..~!Sungguh bintang2 pon tersenyum. Dan kegelapan akan saling berbenturan.. Oleh kerana itu kita menyukai bintang-bintang..
Dia: “kecerian tidak akan membuatkan keadaan menjadi lebih baik. Ia datang kedunia ini dan tetap akan pergi walau terpaksa.”
Aku : “tersenyumlah!” Selagi hayat dikandung badan, selama engkau masih hidup, sbb sudah terlalu lama engkau tidak tersenyum… =)


~ Illya Abu Madhi ~

Bismilahirahmannirahim…
Entry kali nih dimulakan dengan satu puisi yg membangkit jiwa…tersenyumlah~! Hmm…boleh ke nk senyum lagi gaknye eks? Papepon hidup mesti diteruskan…masih mengenang dia yg telah pergi meninggalkanku..hope dpt bangkit dengan cepat..lately nih byk benda dalam fikiran…mereka2 kata dia menipuku…ada bukti..hmmm..ntahlahh..kalau betol laa 2 yg terjadi I guess aku lah org paling bodo kot~! Sanggup korbankan nyawa demi dia… xpelaa..ujian. redha jepp. Bodo sbb cinta..tapi aku xpenah menyesal untuk itu..terima kasih untuk sgalanya~!
Aku blurr sebenarnya..xtau apa yg berlaku…xtau pe yg terjadi…tapi mereka2 yg berada disekelilingku nampak sumenya…kenapa aku x nampak eks?? I guess mata dh semakin kelabu..kne 2ka spek kot br nampak! Hohohoho. Sejauh mana kebenarannya? Aku sendiri x bape pasti…

Mengenang…
Di saat susah kamu..
Di saaat bahagia kita..
Di saat jatuh bangunnya kamu..
Di saat kesedihan dan kepedihan kita..
dia” kah yg berada dengan kamu??
Tidak…~! Aku!....
Aku yg slalu ada untuk kamu…
Mesti kamu x ingatkan….hmmm..

Duduk sendiri…
Berharap ini sume satu khayalan..
Bagai dongeng spt cerita lagenda budak setan…
Terjadi pada diriku? Haihhhhhh~!
Mmg x masuk akal…
Xtau sama ada ianya nyata atau pemboh0ngan semata!
Aku perlukan jawapan…
Perlukah aku mencari “dia”???
Mungkin keBENARAn akan terbongkar….
Perlu mencari jawapan yg pasti sblm aku yg HILANG ingatan nnt…

Aku bukan ego..
Jujur aku akui aku merindui dia setiap masa..
Masih nampak bayangnya bila aku pejam mata..
Masih terngiang suaranya yg manja..
Masih terdengar gelak tawa ketika bersama..
Tapi dia bukan milikku lagi..
Kalau dulu aku berani ‘rampas’ die dr sme1..tapi bersebab…
Bukan sekarang sbb aku penah ckp kat die.. kalau one day aku xde.. aku hope sgt “dia” yg akan menjaga kamu. N aku xpenah silap tentang itu sbb ianya telah pun menjadi kenyataan…*even aku masih hidup agy kottt…hukhuk. Smoga bahagialah~! Aku? Xpayah dikenang…aku hanya sejarah lama yg layak disimpan lam muzium jeppp! *huhuhu..cm org purba plak.. biarlah aku dengan rasaku…xpenting p0n bagi kamu… =)

Yeahhhhh~! Chaiyokkkkk syazzie! Sm0ga keTABAHAn maseh bersamaku…peace yaw~!!

No comments:

Post a Comment