Wednesday 21 March 2012

Nilai sebuah persahabatan..bagi AKU


Aku slalu ckp..once aku bersahabat…slamenye die akn tetap menjadi sahabat aku..slamanya..even die 2 siapa..,bagaimana..,atau telah melukakan hati aku ngn sebegitu teruk p0n aku akan still anggap die sahabat aku..sbb bg aku..sahabat sgt penting~! Biar aku xde kekasih tp jgn aku hilang sahabat…

Sahabat bg aku adalah seseorg yg boleh aku jdkn tempat bersandar bila aku susah atau p0n senang..bersandar bukan bermaksud menumpang tp aku nk some1 ade untuk denga aku..faham aku..care aku..syg aku sbg sahabat. Untunglaa kalo bole cr cm 2..hmm..

Kamoo…

Sy x pernah ungkap perkataan menyesal sejak mengenali kamoo…kamoo nk tau knape? Sbb sy sgt2 menghargai kehadiran kamoo dlm hidup sy….sy xpenah kate menyesal untuk syg kamoo..kamu nk tau knape? Sbb sy mmg betol2 syg kamoo sbg org yg paling rapat dlm hidup sy.. sy pernah menyukai kamoo…kamoo penah hadir dlm hati sy tnpa sy paksa…ia lahir dr hati tulus sy…kamoo menolak sy..,xpe, sy trime dengan hati yg sgt terbuka sbb sy tau sy x layak untuk itu..hanya seorg budak mentah untuk tagih cinta dr org seperti kamoo…mungkin kamoo xyakin sy boleh jaga kamoo…xpe..sy trime sume 2 ngn hati yg sgt terbuka…

Satu saat…sume berubah…kesilapan telah sy lakukan…mungkin sy x sedar akan hal 2..x slh bg sy tp slh bg kamoo..maaf coz x memikirkan perasaan kamoo masa 2..beribu kata maaf telah sy hadirkan…tp kedinginan kamoo yg sy dpt..kamoo kata sy dh hilang separuh dr diri kamoo…ya Allah.., hancur hati sy..menangis sendiri..sy xtau keadaan ni boleh jd serumit ini..sy still perbetulkan diri sy..mencari dimana kesilapan sy yg betol2 sy xnampak…dlm kesamaran kata2 kamu…sy telah menyakiti hati kamu..tp sy xpasti apa kesalahan yg telah sy lakukn sbb kamoo x pernah nk betau sy…

Sy cube perbetulakn keadaan dengan harapan keadaan bertambah baek namun….skali lagi x berhasil..kamu mengatakan sy kongkong kamu..padahal sy hanya membuat satu andaian sahaja…sy x sentuh p0n org kesayangan kamoo…yer mmg sy xde hak~! Dr dulu pon sym mg xde hak…sy kecewa ngn kamu sbb kamu masih x mengenali sape saya…thanx..tp sy cukup sgt2 mengenali kamoo.. =) sy xpenah menyesal untuk itu..

Nampak gayanyer sume yg sy lakukan tidak akan berhasil…kerna kamoo xpenah memberi sy peluang dan ruang unruk itu..sy berusaha demi hubungan ini..tp tidak bg kamu..hanya mencari silap n salah sy…memang sy pernah salah n sy akui kesilapan sy…sy cube perbaiki diri…sy cube untuk focus kpd smething yg pernah sy tertinggal dulu semasa bersama kamoo..sy akui sy cuai..sy lalai..tp tanpa kamoo memberi kerjasama pd sy..slamenya kite akn terus begini…tinggi sungguh eggo kamu…lebih sanggup perhubungan ini hancur dr merendahkan ego sndiri..xpe…sbb sy kenal kamu…sedaya mungkin sy rendahkan ego sy serendah tapak kaki…xpe..mungkin sy perlu beralah agar hati kamu lembut..tapi…

Hari ini.., kamu kata kamu semakin membenci sy….thanx untuk kata2 itu…seperit mane hidup sy sepanjang kenali kamu..sebyk mane airmata titis kerana kamu…sesakit mane hati sy dibuat kamu…sy xkan ungkap perkataan2 cm 2…terima kasih untuk itu. Tp sy x pernah menyesal mengenali kamu sbb kehadiran kamu sgt bermakna buat sy. Kamu benci sy? Hmm..baguslah…sy xperlu sgt memikirkan tentang kesedihan kamu saat sy xde satu hari nnt… =) bila saat itu tiba.., dan bila kamu sedar akan segalanya…sy xkan bangun skali lagi untuk teman kamu berbicara.., mendengar keluhan kamu…menongkat bahu sy untuk kamoo..melindungi kamoo dr apa saja..bergelak ketawa dengan kamoo…paksa kamu denga gurauan2 bodoh sy…kerana yg ada hanya nesan sbg tanda yg sy pernah kamu kenal dahulu… =)

Sy x penah membenci kamoo walau apapun terjadi antara kita..sy masih sy yg dulu..yang menyanyangi kamoo..yang bersedia membantu kamoo dlm apa jua situasi..
Sikit p0n sy x berubah….sejuta kemaafan sy pinta andai kesilapan2 bodoh sy telah byk menguris kamoo..tp percayalah sy bukan berniat begitu..sy hanya manusia biasa yg banyak khilafnya…tanpa sy sedari sy telah menyakiti hati org yg sy sygi…maaf untuk itu…lepas nih kamoo xkn denga lagi pasal sy sbb sy akn pergi dr hidup kamoo..sy xnk dikata sbg pengacau dlm hidup kamoo…sy harap kamoo bahagia dengan apa yg kamu pilih…sy hanya mampu doakan yg terbaek untuk kamoo dr jauh…thanx sbb sudi wat sy sbg bff kamoo..sy sgt2 menghargainya…x byk dpt sy Bantu mase pegang title 2 malah buat kamoo saket hati jek..maaf skali lagi sbb xdpt laksanakan tanggungjwb itu…

Sy xpenah menyesal mengenali kamoo..,syg kamoo…. =)

No comments:

Post a Comment