Thursday 1 August 2013

mencari sinar dalam kegelapan~

lama aku x mengukir kata....lame aku x meluah rasa..byk perkara yg berlaku.. banyak perkara yg terjadi mengajar aku.... semalam berakhirnya sebuah episod penuh duka.., hari ini adalah permulaan pada sebuah kehidupan... ya.., kehidupan aku tanpa kamu... aku cuba untuk berlari dr bayang2 kamu... sejauh mungkin..sehingga aku xkan jumpa lagi cahaya yg memungkinkan wujud bayang2 kamu dalam hidupku. aku x terdaya lagi untuk terus menyakiti hati sendiri.. aku x terdaya lagi untuk hidup dalam permainana kepura-puraan. aku x segagah kau yg seolah-olah x mempeduli apa yg terjadi.. aku hanya manusia biasa.., yang ada hati dan perasaan.. sikap aku yg suka mengambil tahu dan ingin tahu kebenaran telah byk meluluhkan hati aku sendiri... apa guna kata2 sayang jika sikit p0n kau xkotakan. sayang 2 perlu dibuktikan bukan hanya berbicara dengan kata2. aku x mengerti kau sayang aku untuk apa... apakah benar ianya perasaan kau ataupun aku hanya sebagai persinggahan dikala kau berduka...hanya Allah maha mengetahui sgalanya.. padaNya aku berserah...

2 tahun lebih bukan suatu masa yg singkat..... kau x tahu apa yg aku rasa sepanjang tempoh ini.., hidup aku..tahap kesabaran aku...kekuatan aku...diri aku... semuanya tidak semudah kata-kata... aku bangkit berkali2 demi mempertahankan apa yg aku bina hasil dr rasa yg tulus dan suci dan kau....? kau juga berkali2 menghancurkan apa yg menjadi impian kita.. mungkin aku silap.., bukan impian kita tapi hanya impian aku.. impian d0gengan seperti kisah d0geng putera katak yg mengharap die akan bertukar menjadi putera yg kacak tatkala di berikan ciuman oleh sang puteri.... kisah ini kisah yg xkan terjadi di alam realiti... 2 hakikatnya...

hati aku seperti dah mati.. xde rasa.., xde jiwa... berkali2 kau tikam hati aku...mungkin dh x bernyawa. meski ku kumpul sgala kudrat yg ada.., namun ia xkan seperti dulu... bagi kau hati aku mmg untuk disakiti.. bagi kau hati aku sudah x beerti.... akhirnya kau ucapkan dengan senang... jujurnya aku x berharap i2 ungakapan yg akan kau berikan padaku.. kau mmg x masak dengan perangaiku yg suka menguji.. xpelaa... kau pun dah membuat keputusan.. aku trima dengan redha.. kau dan aku terlalu sukar untuk bersama..semua atas pilihan kau kerna dia yg kau pilih.., dia yg terbaik...

"biar aku berundur..jika itu yg tlah pun tertulis.. jalan ku x panjang bersama dirimu....
jadikan dia terbaek kerana itu yg telah kau pilih...
biarkan diriku membawa semua... duka"

# dis is not the end of my journey.... its just a beginning.....
# biar masa menjadi saksi akan semua kebenaran ini...

 " Ya Allah Maha Suci Engkau yg tahu sgalanya... apa yg aku rasa..apa yg aku lalui.. Kau berikan aku kekuatan.., Kau berikan aku ketabahan... berkali2 aku penah jatuh.., dan kali ini bagi aku peluang untuk bangkit kembali... demi kehidupan aku.. demi org2 yg menyayangi diriku... amin.."

~ syazzie ~

No comments:

Post a Comment